Wolff Publishers

Gevangen in structuren

Af en toe publiceer ik iets en/of laat ik het drukken in eigen beheer.

Mijn boek Gevangen in structuren (2015) is niet meer te koop, want het is uitverkocht. Het boek is een resultaat van honderden boeken lezen, interviews en mijn eigen ervaringen als management consultant en ondernemer van de afgelopen 20 jaar. Hier volgt een beknopte beschrijving.

Dit boek is een blogboek. Een blogboek is een verzameling korte verhalen. Gebonden in een kaft. Met de bedoeling om het te lezen en later nog eens terug te pakken. Ter inspiratie. Dat is het doel. Niets meer en niets minder. Volgens Jan Willem Wolff (1967) is inspiratie middel en doel van het leven. Inspiratie leidt tot motivatie. Ergens steeds beter in worden. Moeiteloos werken, wie wil dat niet?

Aanleiding van dit blogboek was zijn verwondering dat veel mensen iets doen dat ze helemaal niet leuk vinden. En dat vaak helemaal niet past bij hun talenten. Iedereen heeft een kerntalent. Dat erom schreeuwt om bevrijd te worden.

Maar hoe vind je je talent? Jan Willem ging op pad, las honderden boeken, hield interviews met topsportcoaches en dacht na. Conclusie: de tragiek van het leven is dat je je eigen talent niet herkent. Je hebt een mentor nodig die je talent herkent en dat verder kan brengen. Of je talent rendeert, hangt af van je motivatie. In de topsport heet dat zelfregulatie (discipline). Zelfregulatie is de moeite waard als je echt iets wilt.

Managers en medewerkers houden zichzelf en elkaar gevangen in structuren. Dit boek roept op om de ketens af te werpen en verantwoordelijkheid te nemen voor je persoonlijke ontwikkeling. Om uiteindelijk meester en mentor te worden.

Jan Willem beschrijft zijn ontwikkeling van student via de eerste baan en het opzetten van een bedrijf binnen KPMG naar de start van een eigen bedrijf en de persoonlijke groei naar katalysator van “onmogelijke” projecten en processen. Met veel voorbeelden uit de praktijk.

Jan Willem is in te huren als (interactief) spreker over slagkracht vergroten, bijvoorbeeld aan de hand van een casus van een klant.